2010. szeptember 19., vasárnap

Piatnik Nagy megjelenések 2010

Pénteken megkaptam a Piatnik újdonságaiból az érdekesebb dobozokat betanulásra. Sajnos még néhány idei újdonság nem érkezett meg a gyártótól, mint pl a Cardcassonne ezekre még várni kell. De a lényeg, hogy amiket kaptam azokat be is avattuk J Nekiálltunk a gyerekjátékoknak, melyek nem okoztak csalódást. De most inkább a nagyokról írnám le az első benyomásomat.

Az Atlantis volt a kezdő játék. A dobozba szép csak úgy mint a tartalom. Nagyon hangulatos így az egész. Szárazföldre kell juttatni a kis figuráinkat kincskártyák kijátszásával és okos kombinációival. 3-3 figura van, és bizony szigetünk és a kontinens közt egyre csak nő a tenger aránya. Így a megszerzett kincsinket néha elis veszíthetjük ha nincs híd a víz felett, és bizony a vége felé már nincs híd! Kellemes 30 perc amit egy játékkal átélhetünk, az árát szerintem messzemenőkig meg fogja érni!


Következzen a FINCA amire tényleg nagyon vártam már, elég híres játék volt és láttam is már

működés közben…
No kipakoltuk, a tartalomranem lehet panasz, bődület hogy mit belepakoltak a dobozba. De itt már kapunk egy nemtúlnagy táblát is. Lényeg a lényeg: egy nagyon klassz elgondolású körbe-körbe sétálgató figuráinkkal tehetünk szert gyümölcsökre, amit ki kell szállítanunk a megfelelő tanyára. Ebben nagyon segít a játék minden magától értetődő ábrázolással van körítve. Csillagos ötös! Nem játszottuk végig de egészen biztosan nem fog a polc mélyén elhervadni. Ezis kiváló ár érték arányú játéknak bizonyult.



Végül a TOBAGO dobozát vágtuk fel. Végre egy játék, amiben az elemeknek (majdnem minden) megvan a helye és el is lehet pakolni bele. A játéktábla meglehetősen fura alakra sikeredett, és ráadásul 32 féle képen lehet kirakni! Maguk a játékelemek szépek és a kis szobrok majdhogynem kőből vésettek (műgyanta kőhatású festékkel). Kincskeresésről szól a téma, de hogyan lehet kincset elásni a papírtáblába, ráadásul úgy hogy mindig másutt legyen ? plusz még körülírva – kártyákon…. Na igen azt azért nem lehet róla mondani, hogy egy megszokott tucatjáték! Nemaz! nem igazán értem miért csak az ajánlásig jutott az Év játéka díjért?! Jó-jó a

Dixit vitathatatlanul jó de azért ha társasjáték akkor a TOBAGO. Szóval a szigeten a balhé a sok kincs miatt van, amit úgy tudunk kiásni?! Hogy kibarkobázzuk hol lehet pontosan. Ezt kártyák segítségével tesszük meg: Milyen területen? Honnan lehet rálátni? Mivel határos? Stb… Ha megtaláltuk a pontos helyet akkor uccu kis terepjárónkkal teperhetünk is érte. Persze megy a verseny érte, bármely játékos, aki tett a 4 féle kincs felkutatásért kap belőle jutalmat, vagy átkot attól függ mit rejt a ládikó ;) Kb eddig jutottunk, egyenlőre. Mivel úgy nézem sikerstory lesz itthon is ezért kivesézem előbb utóbb. Az ára 10.000ft környékén alakul ami nem kevés pénz, de egy 12eft os Mono khm..khm… li-nál klasszisokkal nagyobb élményt ad!

3 megjegyzés:

  1. Bár a Dixit győzelmével én 100%-ban egyetértettem, a Tobago volt az egyetlen játék, amit hiányoltam a jelöltek közül. Idővel kiderült (legalábbis már sejtem), mi lehetett a gond: a játékszabály kezdetben több hibát/lyukat is tartalmazott, amit későbbi verziókban javítottak (de pl. a Piatnikos játékszabály is tartalmaz némi - a játékmenetet, játékélményt igazán nem befolyásoló - módosítást, szóval láthatóan időbe telt, mire megtalálták a megfelelő formát). Kevés dolog ássa alá annyira a SdJ-esélyeket, mint a rosszul megfogalmazott játékszabályok, amit az Egizia példája is mutat: a szabálykönyvből kimaradt pár fontos momentum, ami nemcsak hogy nagy port kavart szakmai berkekben, de emiatt idén végül (nem tudom, mióta először) egyetlen Hans im Glück-játék sem kerülhetett a jelöltek közé (az Egizia kegyvesztettségéről éppen a szabályai miatt már lehetett hallani előzőleg).

    VálaszTörlés
  2. A Fincáról meg annyit, hogy kell neki 3 játék, mire az ember meglátja a rejtett szépségeit: elsőre csak azt mondtam, korrekt, de nem több; a harmadik játékot már nagyon élveztem, a negyedik után megvettem karácsonyra tavaly, és otthon is nagy sikert aratott. :)

    VálaszTörlés
  3. Igen a Tobago első olvasatra elég zavaros még ígyis. És kell hozzá némi társasjátékos tapasztalat, hogy élvezhető legyen a játék. Én a kártyák grafikájával nem vagyok kiegyezve, nem egyértelmű és amúgyis nagyon sokmindenre kell figyelni a helyes lehelyezés miatt. Ezt a kezdő társasjátékozók biztosan nem fogják szeretni.
    Finca állítólag nagyon elfogyott, minden kereskedő vitte mint a cukrot. Volt benne marketing. A termékbemutatón erősen kihangsúlyozták, hogy nézdmennyi sokminden van benne ;)

    VálaszTörlés