2011. január 8., szombat

Magic the Gathering

A világon több millióan játsszák ezt a gyűjtögetős kártyajátékot.

Már több ismerősömtől halottam róla, de csak nemrégiben kezdtem érdeklődni a játék iránt. Nézelődtem a neten, és találtam az egyik hazai forgalmazónál egy lehetőséget az első (beetető) pakli ingyenes átvételére. És mint minden jó magyar ember én is éltem a lehetőséggel. Regisztráció után a körúton található üzletükben átvehettem a paklit és még mellé egy másikat is. 
2 nagyon szép kivitelű egyenként 30 lapos csomag amivel már ellehet kezdeni játszani. Benne egy szintén korrekt és szép alapokat elmagyarázó hatalmas papír nyomat. 
Aztán kezdetem mélyebben belemenni a dologba. Van a gyártó oldalán egy játszható segítő program. A gép ellen lehet kipróbálni a tudásunkat. Persze segítséggel. Ez mind nagyon klassz de azért egy minimális szintű nyelvtudással nehézkes az értelmezése, még ebben a szájbarágós formában is.
Szerencsémre hamar találtam segítséget. Budaörsi csapat segített és az Ő profi játékuk után 2 kezdő meccsben is bemutatták a játékot. Nem mondom, hogy nem fájdult bele az agyam(helye) a sok információba, de az tény, hogy kizárólag játék közben fogom elsajátítani mégpedig további segítséggel a játékmenetet.

Az egész varázslók csatájáról szól. Az fogy győzni aki hamarabb lenullázza ellenfele erőpontjait. Mindkét (vagy több) játékos 60lapos saját maga összeállított paklival játszik. Vannak ugyan gyárilag összerakott csomagok de mindenki eldöntheti, hogy inkább gyűjtöget hozzá vagy cserélget. Tény, hogy bármennyi - akár több millió - játékos is van, elég kicsi az esély arra, hogy ugyanolyan pakli legyen az ellenfeleknél. És akkor még nem beszéltünk a keverés utáni kézbehúzásról...
Ennyi legyen elég egyenlőre, és persze még sokat kell gyakorolnom a tudás eléréséhez. De azon leszek, hogy élőben is (rendezvényeinken) kitudják próbálni az érdeklődők!

Mitől gyűjtögetős? A képen látható egy booster pakk, ebben 15db véletlenszerűen csomagolt lapot találunk. A lapok különböző gyakoriságúak. És naná hogy a legritkábbak a legjobban használhatóak...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése