2011. szeptember 25., vasárnap

Ősi játékok

Jó néhány játékot megismertem az elmúlt néhány évben. És szinte minden újdonságról olvasok/hallok is. Viszont kelmenetlen, hogy a klasszikus játékokra nem igazán fordítottam figyelmet. Ez alól talán a sakk ami az egyetlen kivétel, hiszen Dzsini fiam rendszeresen kihív 1-1 játszmára ami részemről csúfos vereségekbe torkollik. Döbbenet, hogy még 7 éves sincs és mégis mennyire jól felismeri a helyzetet a sakktáblán. Természetes, hogy apjaként büszkeséggel tölt el ez a tény, és bízom benne, hogy nem veszíti el a játékok iránti szeretetét. Na hogy visszakanyarodjak a témára: A héten meglátogattuk a Budakeszi Agyar SE Go szakkörét itt a művelődési házban. Ciki vagy sem, nem emlékeztem, hogyan kell játszani ezt az érdekes játékot. Segítettek, valóban teljesen egyszerű a képlet de azon a hatalmas táblán átlátni, hát az valóban művészet! Mi maradtunk az Atari nevű Go játéknál, és úgy húztunk le pár játékot. Bár elsőre nem fogott meg igazán de biztos vagyok benne, hogy lesz folytatása.
A másik ilyen klasszikus az egyesek szerint 5.000 (!!!) éves Backgammon, na ez az a játék amit tényleg régóta szerettem volna megismerni. Erre sor is került. Ajánlom mindenkinek, bár van benne szerencsefaktor is a kockadobálgatások miatt, de azért az agyunkat is meg kell erőltetnünk ha nyerni szeretnénk! engem meggyőzött, van is itthon egy egyszerű példány, de valószínűleg beszerzek belőle valami igényesebb és nagyobb darabot.

1 megjegyzés:

  1. Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me.

    Thanks!

    Joel Houston
    JHouston791@gmail.com

    VálaszTörlés